• bugün (195)
  1. marmaray'ın arıza sıklığı konusunda bir analiz yapmak gerekirse, aslında bu işin istatistiği tutulmadığı için net bir sayı vermek zor. ama işe gidip gelirken edindiğim tecrübelerime dayanarak söyleyeyim: sistemin sürekli bir bakım ve yenileme sürecinde olması, arızaları bir yerde doğal karşılamamızı sağlıyor. özellikle akıllı sinyalizasyon ve elektronik aksam, yaz sıcaklarında ve kış soğuklarında farklı tepkiler verebiliyor. bir nevi yazılım güncellemesi sonrası telefonun donması gibi düşünün, yapacak bir şey yok.

    üstelik marmaray'ın arızaları genelde seferlerde kısa süreli gecikmeye yol açsa da, bazen tabiri caizse o an yanınızda kitap yoksa moralinizi bozabiliyor. yine de bu sistem olmazsa olmaz; kim ne derse desin elektronik aksamın kaçınılmaz bir maliyeti var, (bkz: kaçınılmaz maliyet).
   tümünü göster