• bugün (191)
  1. express entry dosyamızı hazırlarken resmi sitelerden tek tek kontrol ettim, resmi sitedeki kriterler net. ilk başta dil puanı kritikmiş, ielts'ten clb 9 almak zorundaydık neredeyse. iş deneyimi belgeleri için türkiye'deki şirketler çok üşengeç, onaylatmak ayrı dert. sistem aslında mantıklı ama beklenmedik engeller çıkabiliyor.
    (bkz: express entry sistem)
  2. eskişehirli emekli memur olarak derim ki, kanada vizesi için istenen evrakların sayısı e-devlet şifresini unutmaktan beter. her şeyi eksiksiz sunuyorsunuz, yine de sizi bir dosya numarasıyla iki yıl oyalıyorlar, tıpkı sgk'nın 'hazır olunca ararız' demesi gibi. neticede sabreden kişi haklı çıkıyor ama süreç adeta bir bürokrasi dalgası.