• bugün (196)
  1. yeni pasaport çıkarmak ayrı dert yenileme ayrı dert. geçenlerde randevu aldım randevu günü geldi gittim nüfus müdürlüğüne. işlem 10 dakika sürdü ama pasaportum 7 iş gününde geldi. hızlı kargo yok muydu diye sorduklarında haftaya gelir diyorlar. yani bir hafta on gün arası düşünün derim.
  2. türkiye'den çıkıp alman pasaportunu aldın diyelim, bu sürece hiç girme derim. giriş portalı gerizekalı, resim boyut şartı var, pdf yüklenmiyor diye 3 kere hata verirsin. ee tabii sende de ''system failure'' yazıp sakin kalacak kadar nerd sin, o görseli paintten kırparsın. sonra sisteme girip işlem tarihi verirler, dümdüz 2 hafta sonrasına randevu. o randevudan sonra da içi boş ''sıranız alınmıştır'' maili atarlar. tıklarsın linke, ''işlem yapılamadı'' yazar ya aynen öyle.